Koniec z działalnością influencerów przebranych za lekarzy i reklamujących leki i wyroby medyczne.
Od 1 stycznia 23r. wchodzą w życie nowe przepisy w zakresie reklamowania wyrobów medycznych implementujące rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. Dostosowują one polską reklamę do unijnych standardów.
Temat ten miałam przyjemność skomentować w wydaniu głównym Fakty TVN
O co chodzi? Przekaz reklamy musi być zrozumiały dla każdego i nie może wprowadzać w błąd. Zabronione będzie wykorzystanie wizerunku lekarza budzące błędne i fałszywe przekonanie u odbiorcy, że zachwala wyrób bazując na swojej specjalistycznej wiedzy i doświadczeniu zawodowym.
Wykorzystanie wizerunku lekarza w reklamie leku bez jego zgody i wiedzy jest bezprawne i podlega odpowiedzialności.
Z takim problemem zderzyli się m.in. profesor Andrzej Bochenek, profesor Adam Torbicki i profesor Wiesław Jędrzejczak. Apelują Oni do pacjentów, aby nie kupowali i nie zażywali leków tylko na podstawie internetowych informacji, które mogą być kłamliwe.